Arla morgonträning

Arla morgonträning

Att vakna tidigt, ta sig till gymmet och starta upp dagen med ett träningspass. Arla morgonträning är lyx för mig.

Jag brukar ställa klockan på 04:45, ta mig en proteindrink och sen promenera till gymmet. Ibland även under helger. 30-40 minuter styrketräning och 5-10 km löpning beroende på tid. Ingen trängsel vid löpbandet och alla maskiner är lediga, man känner sig hemma. Har ni aldrig provat så rekommenderar jag verkligen arla morgonträning.

Det ger ”mertid” åt familjen och ”egentid” till dig själv. Dubbel vinst åt alla!

Jag är ensamstående med barn, och tränar oftast mellan klockan fem och halv sju. Tar sen en dusch och förbereder frukost till familjen, klockan sju. Perfekt. Halv åtta åker jag och jobbar.

Allt kräver planering. Jag jobbar till fem under eftermiddagarna, därefter är det barnens läxor, aktiviteter, middagar, och mina egna distansstudier som ges tid till. Om jag mot förmodan inte kan morgonträna så väljer jag medvetet att göra det efter klockan nio under kvällstid. Jag undviker gärna gym-trängsel. Drömmen är att ha ett komplett hemma-gym rustat med löpband och cross-trainer maskin. Vilken lyx att kunna träna hemma!

Hur får ni ihop arbetsdagar och studier med träning och familjeliv? Berätta gärna! För min del är det sömnen som får sig en smäll lite för ofta, men det är självvalt. Jag är en energisk själ, och borde vid det här laget ha bättre kontroll på en av mina sämre vanor.

 

2 kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras